Hakone: Ömrü Yedi Yıl Uzatan Sihirli Yumurta

Hakone 1984

Kanagawa Prefektörüğün’de Kamakura’dan sonraki üçüncü durağımız Hakone şehrine bağlı Miyanoshita kasabasına geçtik. Burada, Hakone 1914 adındaki küçük şirin bir Hostel’de iki gece konakladık. Kaldığımız Hoste’lin işletmecisi yaşlı, çok sempatik, İngilizcesi gayet iyi biriydi. Daha varır varmaz o bölgede neler yapabileceğimize dair detaylı bir bilgilendirmede bulunup tüyolar verdi. Hatta ikinci gecemiz için küçük bir indirim dahi yaptı. Buraya gelişimiz biraz maceralıydı aslında, daha doğrusu kendimizi otostop macerasına atmaya çalıştık ancak elimize yüzümüze bulaştırdık. Amacımız Kamakura’dan yola çıkıp Odawara’ya kadar otostop ile gidip oradan da Hakone’ye bağlı Miyanoshita’ya geçmekti. Haydi diyerek 20’şer kiloluk çantalarımıza sırtlayıp yollara düştük ancak bir şeyi hesaba katmamıştık. Artık akşam olmuştu. Bu vakitte kim bize güvenip duracaktı. Yaklaşık bir saat bu koca çantalarla yürüdükçe yürüdük ancak bir Allah’ın kulu dahi durmadı. Böylelikle ilk otostop deneyimimiz hüsranla sonlandı. Ama olsun tecrübe etmiş olduk. Bir saat yürümemiz sonucunda en azından ikinci bir tren istasyonuna ulaşmıştık. İlk bulduğumuz trene binip Odawara ana istasyonuna oradan da aktarmayla başka bir trenle Miyanoshita’ya geçtik. Hostele vardığımızda yorgunluktan ölmüştük ama gerek Hostel sahibinin ilgi alakası gerek kaldığımız Hostel’in rahat ve şirin olması biraz da olsa bizi sevindirmişti.

Hostel İşletmecisi

Giriş katında biraz oturup dinlendikten sonra temiz çarşaflarımızı alıp odalarımıza geçtik. Karsten daha önceden odanın sekiz kişilik karışık bir oda olduğunu söylemişti. Yukarı çıkıp odaya girdiğimde sadece 2 adet ranza gördüm. Ranzalar bir biri ardına gelecek şekilde duvara monte edilmiş ve her yatağın Japon tarzı sürgülü bir kapağı vardı. Sürgülü kapağı açtığımda yatağın aslında tek kişilik değil çift kişilik olduğunu gördüm. O gece aynı yatakta yatmak zorundaydık. Ranza temiz ve sallanmıyordu. Bu da iyi bir uyku uyuya bileceğimiz anlamına geliyordu. Yatmadan önce Karsten’a birlikte açacağımız Blog üzerinde çalışmayı önersem de aslında ikimizin de mecali kalmamıştı. Karsten, yorgun olduğunu ve bir sonraki gün bakmamızı önerdi haliyle. Karsten genel itibariyle çok nazik birisiydi. Değişik huyları vardı ancak hiç bir zaman saygısızlık yapmazdı. Ne de olsa Avrupa’da okumuş yetişmiş birisiydi ve bunun ötesinde Norveç’liydi. Hali vakti yerinde biri ama boş yere asla para harcamazdı ve sadece yemek konusunda biraz hassastı diyebilirim. Karnı aç olduğunda hemen somurtur, konuşmaz sessizliğe gömülürdü. Bazen ikimiz açken saatlerce yollarda bir birimizle konuşmadan yürüdüğümüzü hatırlıyorum ancak yemeğe başladığımız andan itibaren ortam bir anda değişir birimize şakalar yapar yada başka konular konusunda iştahlı bir şekilde konuşurduk.

Hakone Dağ Treni Yolculuğu

Güzel bir uyku sonrası ertesi sabah kalkıp güne bu gördüğünüz Japonya’nın en eski demir yolu hattı üzerinden Hakone Dağ Treni ile Miyanoshita’dan Gora’ya geçtik. Odawara-Gora arası çalışan bu hat ile yolculuğu kesinlikle gündüz yapmanız önerilir. Yol boyunca köprülerden, vadilerden, ormanların içinden geçerek bir keyifli bir yolculuk yaşayabilirsiniz.

Hakone Dağ Treni

Hakone Güzergahı

Gora’ya ulaştığımızda Türkiye’deki Kabataş-Taksim arası çalışan Füniküler’e benzeyen bir teleferikle Sounzan’a geçip ordan da Teleferik ile Togendai’ye geçtik. Sounzan’dan Togendai’ye doğru giderken ortada bulunan Owakudani durağında durup hem Fuji dağı manzaralı fotoğralaf çekebilir hemde dağın eteklerinden çıkan kükürtlü sular vadisini görebilir, bunun yanında ayrıca dünyada sadece Owakudani’de bulabileceğiniz kükürtlü kara yumurtanın tadına da bakabilirsiniz.

Owakudan’nin Kükürtlü  Kara Yumurtası

Hakone dağına teleferikle çıktığınızda volkanik patlama sonrası oluşmuş bir krater göreceksiniz. Bu kraterden halen de aktif halde kükürt dumanları çıkmakta. Bu meşhur Kuru Tamago tavuk yumurtaları da bu vadiden çıkan yüksek ısı ve bol mineralli suda kaynatılarak yapılıyor. Jeotermal ısı ve volkanik gazların kimyasal tepkimeleri sonucunda kapkara olan bu yumurtalar oldukça popüler ve sadece dünyada Hakone’de satılıyor.

Hakone Dağı Krateri

Her şeyden önce, yumurtalar altmış dakika boyunca ve yaklaşık 80°C kaplıca suyunda yavaş yavaş kaynatılır. Yumurta kaynarken, gözenekli olan yumurta kabuğuna demir partikülleri yapışmaya başlar. Yumurtalar bu aşamada hidrojen sülfür reaksiyonun sonucunda renk değiştirip kararmaya başlarlar. Karartılmış yumurtalar sonra bir buhar konteynerine alınıp 15 dakika boyunca 100 °C buharda tekrar pişirildikten sonra yenilmeye hazırdır artık.

Efsaneye göre bu yumurtaları yiyen birinin ömrü 7 yıl daha uzuyormuş. Yumurtalar tepedeki seyir noktasında satılıyor. Dört tanesini 500¥ ‘ene alabilirsiniz.

Owakudani Kükürtlü Kara Yumurtası

Ashi Gölü Yürüyüşü

Teleferikle Owakudani durağında etrafı fotoğraflayıp sihirli yumurtaları da yedikten sonra aynı biletle teleferikle Togendai durağında inip Ashi gölü etrafında yürüyüşe başladık. Yolda ilerlerken gördüğümüz balıkçılar karadan değil suyun içinde durarak balık tutmaya çalıyorlardı. Onları gördüğümüz noktada mola vermeye karar verdik ve aynı zamanda öğlen yemeği için almış olduğumuz sandviçlerimizi yeme vakit gelmişti.

Togendai Hakonen Shinto Tapınağı arasında gördüğümüz balıkçılar.

Bu gölün bir ucunda Hakonen Shinto Tapınağı bulunuyor ve bu tapınağın girişi ilgin bir şekilde gölün içinden başlıyor. Yani Tapınağa ait olan ana giriş Tori Kapısı gölün içinde bulunuyor. Bu göle ulaşmak için Togendai durağından başlayıp gölün sol tarafında bir saatlik yürüyüş yapmanız gerekiyor. Hava çok güzel ve yürüyüşe uygundu. Biz de doğanın tadını çıkartarak Shinto tapınağına kadar yürüdük.

Hakone Shinto Tapınağı Tori(Kapı)

Tapınak başlangıcı Tori Kapısı ve içini de dolaştıktan sonra Miyanoshita’da kalan Hostelimize dağları tepeleri aşıp yürüyerek gitmeye karar verdik. Yorulup kesindi ama yürümemek için hiç bir sebep yoktu. Yaklaşık 12 km  yolu yürüyüp sonrasında Miyanoshita’nın meşhur kaplıcalarına gitmeye karar verdik.

Miyanoshita zaten kaplıcalarıyla meşhur bir yer. Hostel’deki şeker işletmecinin yardımıyla akşam saat 8~9 arası için yerimizi rezerve ettikten sonra aşağıda gördüğünüz Japon işi kaplıcada tüm kirimizi ve yorgunluğumuzu artık. Su sıcaklığı baya yüksekti. Buraya girmeden önce eşyalarınızı koyabileceğiniz ve kurulanmak için küçük bir aynalı oda da mevcut. Burayı bir saatliğine kiralamak 700¥ tutuyor. İki yada üç kişi gidildiği taktirde çok ta pahalı değil aslında.